Remus Bența, patronul DAW Bența și unul dintre imobiliarii mureșeni, a fost achitat definitiv. Din 2015, a fost judecat în dosarul de corupție alături de fostul consilierul OLĂNESCU ROZEMARIE GUDRUN ISIS din cadrul Ministerului Dezvoltării, condus la vremea respectivă de Elena Udrea. Consilierul este unul dintre foștii parteneri de afaceri ai fostului șef DIICOT, Alina Bica. Bența a fost acuzat că i-ar fi dat o mită de 25.000 euro lui Olănescu pentru a primi o serie de contracte.
”Respinge, ca nefondate, apelurile formulate de Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie –D.N.A. –Serviciul Teritorial Târgu Mureş şi inculpaţii OLĂNESCU ROZEMARIE GUDRUN ISIS, Viorel Pătrana împotriva sentinţei penale nr.5 din data de 20.01.2020 pronunţată de Tribunalul Mureş. Stabileşte onorariu avocaţial parţial pentru avocaţii desemnaţi din oficiu, în sumă de 2 x 434 lei, se avansează din Fondul Ministerului Justiţiei în favoarea Baroului Cluj – av. B.B. şi av.B.I.. Obligă apelanţii O.R.G.I. şi P.V., să plătească fiecare în favoarea statului suma de câte 1.000 lei reprezentând cheltuieli judiciare, restul cheltuielilor rămânând în sarcina statului. Definitivă.”, arată soluția pe scurt a Curții de Apel Cluj.
Inițial, Bența, Olănescu și Viorel Pătrana, care ar fi intermediat întâlnirile dintre consilier și milionarul mureșean, au fost achitați de Tribunalul Mureș. Procurorii au atacat decizia în apel, iar judecătorii clujeni au menținut soluția de achitare.
Potrvit DNA Mureș, ”la data de 23 august 2011, ca urmare a derulării unei proceduri de achiziție publică, a fost încheiat un acord contractual între Consiliul Județean Mureș, în calitate de beneficiar, și o societate comercială din Italia, în calitate de antreprenor, ce avea ca obiect executarea lucrării „Parc auto pentru sporturi cu motor” Cerghid, jud. Mureș.
Valoarea proiectului a fost de 58.132.283,17 lei, din care finanțare POR (Programul Operațional Regional) – 20.524.152,5 lei, cofinanțare Consiliul Județean Mureș – 26.521.842,5 lei, TVA – 11.086.288,17 lei.
În acest context, inculpatul Bența Remus a abordat-o pe inculpata Olănescu Rozemarie Gudrun Isis căreia i-a promis mai multe sume de bani în schimbul traficării influenței pe lângă reprezentanții firmei italiene, în scopul determinării acestora să subcontracteze, către societatea primului, lucrările respective. Ca urmare a demersurilor efectuate de inculpata Olănescu Rozemarie Gudrun Isis, reprezentanții firmei italiene au acceptat ca firma inculpatului Bența Remus să efectueze lucrările susmenționate.
Pentru „ajutorul” acordat omului de afaceri, inculpata Olănescu Rozemarie Gudrun Isis a pretins de la acesta suma de 25.500 euro.
De menționat este faptul că legătura dintre cei doi inculpați anterior menționați a fost facilitată de inculpatul Pătrana Viorel.
Acesta din urmă, pentru a disimula proveniența sumei respective de bani, a încheiat cu firma inculpatului Bența Remus un contract neștampilat și nesemnat de părți, constând în servicii de consultanță și traduceri, pretins efectuate de inculpatul Pătrana Viorel, pentru societatea acestuia din urmă.
Suma de bani, în echivalent în lei, a fost facturată în 2 tranșe, până în prezent achitându-se efectiv suma de 55.480 lei”.
Potrivit DNA, Viorel Pătrana, pentru a disimula provenienţa sumei respective de bani, ar fi încheiat cu firma lui Remus Benţa un contract neştampilat şi nesemnat de părţi, constând în servicii de consultanţă şi traduceri, “pretins efectuate de inculpatul Pătrana Viorel, pentru societatea acestuia din urmă”.
Documentul mai prevede că suma de bani, în echivalent în lei, ar fi fost facturată în 2 tranşe şi că s-ar fi achitat efectiv suma de 55.480 lei.
Lucrările de investiţii la “Parc Auto pentru Sporturi cu Motor – Transilvania Motor Ring” au fost stopate, constructorul italian, Cooperativa Edile Appennino SCRL, a fost evacuat de pe amplasament după doi ani de procese, însă CJ Mureş a pierdut circa 12 milioane de lei din finanţarea europeană şi trebuie să finalizeze lucrarea din fonduri proprii, conform aceloraşi surse.
Antreprenorul italian a motivat întârzierea lucrărilor prin existenţa unor greşeli de proiectare la pista circuitului, dar în realitate CJ Mureş susţine că au existat perioade de timp în care pe şantier nu au existat nici muncitori, nici utilaje.