//Uzina Dacia oprită din nou

Uzina Dacia oprită din nou

Uzina Dacia din Mioveni se va opri pentru o perioadă de 7 zile din cauza crizei de conductori pe piața de profil auto.

Oficialii Automobile Dacia au anunțat astăzi că uzina de vehicule din Mioveni va opri din nou producția în luna aprilie. „Penuria de componente electronice care afectează toată industria auto nu ocolește grupul Renault. Compania depune toate eforturile pentru a limita impactul asupra producției. Încă de la debutul acestei crize, lucrăm îndeaproape cu furnizorii noștri pentru a limita cât mai mult posibil impactul. Am organizat o celulă de criză condusă de către direcțiile de Supply Chain și Achiziții, cu întâlniri zilnice, astfel încât să implementam toate acțiunile adecvate. Această criză poate antrena închiderea temporară, în anumite zile, a activității din uzinele grupului”, au menționat cei de la Dacia răspunzând unei solicitări a Economica.net.

În acest context, „la Mioveni, în luna aprilie, activitatea de la Uzina Vehicule va fi întreruptă în zilele de 1, 2, 16, 26, 27, 28, 29. Iar La Uzina Mecanica și Șasiuri, parțial, pe 1, 2, 16, 28 și 29 aprilie”.

Prin urmare, după ce au oprit temporar producția de vehicule în zilele de 1, 5, 8, 12, 15 februarie și 5, 8 martie, cei de la Dacia se văd nevoiți să oprească asamblarea încă șapte zile. Cum producția zilnică medie a uzinei din România este de circa 1.300 de mașini/zi, rezultă clar că, până acum, volumul producției s-a redus cu 9.100 de unități, iar oprirea temporară din aprilie va adăuga încă 9.100 de unități la acest bilanț făcând ca producția Dacia să se reducă, după primele patru luni din 2021 cu peste 18.000 de mașini.

Nu trebuie uitat că Automobile Dacia are în portofoliu modele noi – Logan și Sandero Stepway – pentru care există o cerere majoră pe piață. Uzina din Mioveni ar fi putut menține un ritm susținut al producției dacă lipsa semiconductorilor nu ar fi blocat asamblarea. Din nefericire, o încheiere a actualei crize a semiconductorilor este departe. Majoritatea producătorilor mondiali, printre acre și Renault, consideră că impactul va fi chiar mai mare în al doilea trimestru al anului.

„Conform estimărilor, vârful acestui deficit de componente electronice ar putea fi în al doilea trimestru. Cea mai recentă estimare a grupului Renault, la nivel global, luând în calcul o recuperare a producției în al doilea semestru, evaluează un risc de aproximativ 100.000 de vehicule pentru anul în curs”, au explicat oficialii Dacia.