Invocâd criza economica post-COVID, criza energiei și criza suplimentară ca urmare a conflictului militar din regiunea Marii Negre, prețul unei porțiuni din Autostrada Brașov – Târgu Mureș – Cluj a crescut cu 23%. Mai exact este vorba despre segmentul la care lucrează firma SPEDITION UMB, controlată de Dorinel Umbrărescu. Este unul dintre baronii asflatului din România, intens conectat politic.
Potrivit anunțului făcut de SEAP, valoarea inițială a contractului era de 680.405.395,28 lei, fără TVA, iar acum prețul a crescut la 836.898.636,21 lei, fără TVA.
Tronsonul respectiv este unul problematic din cauza alunecărilor de teren care au loc în zonă.
Cele mai multe locuri în care se observă surpările de pământ au loc în apropiere de localității Sâncraiu Almașului.
Traseul Autostrăzii Transilvania e stabilit astfel încă de la începutul anilor 2000, de pe vremea contractului cu Bechtel, deși dealurile transilvănene din zonă sunt cunoscute ca fiind instabile.
Sunt „numeroase zone cu sol instabil care au dat bătăi de cap și constructorilor anteriori – Bechtel a sărit peste acest tronson și a început lucrările dincolo de Suplacu de Barcău spre graniță și Maltauro căruia i s-a reziliat contractul înainte de a pune o cupă de excavator în teren după ce a cerut costuri suplimentare imense”, scria Asociația Pro Infrastructura după alunecarea masivă de teren într-o zonă de lângă Nădășelu.