//Un antreprenor reclamă că măsurile de redresare au fost oprite după 31 decembrie 2020

Un antreprenor reclamă că măsurile de redresare au fost oprite după 31 decembrie 2020

Un antreprenor reclamă faptul că după 31 decembrie 2020, Guvernul a oprit toate măsurile de redresare a economiei care se adresează firmelor închise în starea de alertă.

Omul de afaceri Kocsis Andor, patronul firmelor Seven Land Services SRL și  Pro Vender Srl, spune că ”am activitatea pe ambele firme suspendată conform  DECRET  nr. 195 din 16 martie 2020 privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României   și conform  Legii nr. 55 din 15 mai 2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19  completate cu Hotărârea Guvernului nr. 394 din 18 mai 2020 și toate Hotărârile de Guvern referitoare la prelungirea stării de alertă, emise lună de lună pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19. 

În anul 2019 octombrie am încheiat o investiție de 120 000 EURO în incinta spațiului pe care l-am închiriat,  investiție făcută din fonduri  proprii și cu un  împrumut de la BT Mic.

Datorită investiției, am  cel mai mare  centru de distracție indoor în Cluj-Napoca și cea mai mare arenă de LASERTAG din România,  pe o suprafață de 1500 mp, cu cifra de afaceri pe anul 2019 de 145 800 EURO.

Organizăm zile de naștere pentru copii și adulti , team-buildinguri, tabere de zi pentru copii pe perioada vacanțelor,   toate aceste activități fiind organizate conform codului CAEN 9329.

Am ințeles importanța măsurilor de prevenire și combatere a efectelor pandemiei și ne-am conformat, dar  au trecut 11 luni și din ianuarie 2021 deși suntem în continuare închiși, nimeni nu-și asumă nici o responsabilitate  față de situația noastră.

Mall-urile, cluburile de fitness  și jocurile de noroc  sunt deschise, se pot ține mitinguri , dar  eu dacă deschid  mă amendează și mi se întocmește dosar penal cu suspendarea avizului de funcționare. 

Ne-am conformat tuturor deciziilor aduse de guvern și am aplicat la toate ajutoarele posibile asigurate pentru redresarea economiei. Din păcate toate amânările de plată către ANAF și către bănci sunt valabile numai până la data de 31 decembrie. ( Băncile acordă restructurări numai 9 luni  aprilie – decembrie 2020 )

DOMNILOR GUVERNANȚI, CE SE VA ÎNTÂMPLA CU NOI , cei care de 11 luni suntem cu activitatea suspendată și  nu se știe când se va termina starea de alertă?

Din ianuarie 2021 ANAF-ul ne cere achitarea reeșalonării , Banca Transilvania ne-a proprit conturile, SIFI STORAGE SA  vrea să ne execute silit pentru neplata chiriilor, cu toate că investițiile au fost făcute în incinta spațiului închiriat.

Banca TRANSILVANIA  și SIFI STORAGE  ne cer propuneri  pentru rezolvare. Singura propunere pe care-l avem este amânarea plăților până la terminarea stării de alertă, dar aceasta nu este stipulată în lege.

În ordine cronologică în 2020 :

Am primit certificat Albastru (  nu se mai ia în considerare de către Banca TRANSILVANIA, ANAF  sau firma SIFI STORAGE SA de la care închiriem spațiul , nu m-a avantajat în fața nimănui , nu înlocuiește  CAZUL DE FORTĂ MAJORĂ).

Am suspendat contractele  angajaților, iar pe angajați i-am trecut în șomaj tehnic. Înteleg că prin respectarea  legii protejăm viața semenilor noștri, dar în momentul de față depind  de aceste două firme  9 familii,  în total 27 de persoane dintre care 2 copii minori. Viața lor sub nivelul existenței și traiul de zi cu zi  cine le protejează?  Sau la nivel microeconomic  și de caz concret,  asta  se consideră pierdere colaterală și chiar nu contează?

Am aplicat  la IMM INVEST pentru  linie de credit, dar din cauza tergiversării procedurilor, au trecut 3 luni  și datorită facturilor de chirii și utilități neachitate, în iulie 2020 am devenit nebancabili, nicio bancă nu a vrut să ne acorde linie de credit prin IMM INVEST, neștiind când ne vom relua activitatea am devenit firme cu risc.

Am beneficiat de restructurarea datoriilor de la Banca Transilvania până  în 31 decembrie 2020 după care din ianuarie mi-au proprit conturile din cauza datoriilor.

Șomajul tehnic pentru angajați trebuie deblocat luna de luna cu scandal și discuții.

Am negociat, fără niciun rezultat, cu proprietarii clădirii pentru amânarea la plată a chiriilor și utilităților.

Am reeșalonat datoriile la ANAF pe 12 luni începând cu luna  ianuarie 2021 ( dar nu am de unde plăti reeșalonarea dacă nu pot să-mi  reîncep activitatea ).

Am aplicat pentru granturi -Capital de lucru  ( dosar nefinalizat încă)-  din care nu se pot achita rate la bancă și 15 %  din CA nu acoperă datoriile acumulate de 11 luni.

Nu există lege care să stipuleze că pe perioada stării de alertă se pot  amâna  în continuare aceste datorii pe care le-am acumulat fără vina mea , din lipsa de reglementări făcute de  Guvernul României.

Problema este că datorită menținerii stării de alertă  sunt în continuare  cu activitatea suspendată, dar nici Banca, nici ANAF-ul,  nici  Proprietarii clădirii nu acceptă amânările la plată .

Dacă mi-aș putea relua activitatea, chiar și parțial, cu respectarea tuturor normelor de igienă și protecție sanitară privind prevenirea și combaterea îmbolnăvirilor cu SARS Cov2,  aș putea începe plata reeșalonată a datoriilor, dar conform legii trebuie să rămân închis.

Am apelat în scris la Ministerul de Interne, la  Ministerul Sănătății, la Prefectura  și Consiliul Județean Cluj, la ISU și DSP fără niciun rezultat. Toți au făcut referire la respectarea legilor în vigoare  care din păcate pe mine  nu mă reprezintă.

Am ajuns la concluzia că ultima soluție este această scrisoare deschisă către dvs. Poate așa pot să vă atrag atenția asupra unor probleme cu care probabil nu numai firmele mele se confruntă.

Datoriile  pe anul 2020 se ridică la 70 000 EURO ( chirii, utilități, rate la bancă, datorii către bugetul de stat),  datorii pe care le pot achita, reeșalonate, doar din data în care ne reluăm activitatea. 

Nu mai pot accesa nici fondurile  destinate redresării economiei -și anume  granturi -, deoarece la unele după 11 luni de supraviețuire nu mai am nici 10% contribuție  proprie,  iar altele nu se referă și la  Codul CAEN 9329:  

SPRIJIN CHIRII  – se acordă numai agenților economici care funcționează în Mall-uri în suprafețe mai mari de 15 000 mp.

HORECA ( Nu ne incadrăm in această categorie) 

INVESTITII  GRANT III ( Nu mai avem 15-25 % contribuție proprie și investițiile făcute și terminate in 2019 nu se acceptă retroactiv) 

În opinia mea, o solutie ar fi emiterea unei  Ordonante de Urgență, a unui decret sau a unui amendament  la Legea 55,  prin care se stabilește posibilitatea amânării acestor datorii pâna la terminarea stării de alertă, chiar dacă acest fapt ar însemna  verificarea situațiilor  de la caz la caz. 

Domnilor guvernanți , vă  rog cât se poate de amabil,  dar  insistent, să veniți cu o soluție pentru rezolvarea acestei situații în care am ajuns fără voia noastră .

 Datorită situației create față de creditorii noștri, dacă nu se poate reglementa cumva această situație, având în vedere că nu s-a creat din reavoința noastră sau a unui  management greșit,  voi fi obligat să caut orice modalitate de a ieși din această situație chiar cu riscul de a da în judecată  Guvernul României pentru prejudiciul cauzat.

Această datorie a fost generată de hotărârile de guvern, consider că nu este normal , ca firmele mele să fie o pierdere colaterală .

În consecință vă rog să prelungiți perioada  amânărilor  la plată față de toți creditorii  pe care îi avem,  pe toată perioada stării de alertă,  până când ni se dă voie să ne reluăm activitatea, cu posibilitatea achitării restanțelor prin reeșalonare”.