//57 de reclamații despre copiii abuzați din Cluj

57 de reclamații despre copiii abuzați din Cluj

La numărul de telefon 119, la care clujenii pot reclama abuziri împotriva copiilor, au fost înregistrate 57 de reclamații. Potrivit unei înștiințări a Consiliului Județean Cluj, instituția care împreună cu Protecția Copiilor Cluj, administrează serviciul de call center, majoritatea plângerilor au fost rezolvate.

În ceea ce ne privește, am asigurat cadrul și dotările necesare pentru ca acest serviciu să poată funcționa optim. Ceea ce ne dorim este ca numărul unic 119 să fie cunoscut de cât mai mulți clujeni, astfel încât copiii să aibă o șansă în plus la o copilărie normală”, a declarat Alin Tișe, șeful CJ Cluj.  

Pe parcursul primelor două săptămâni de funcționare în cadrul D.G.A.S.P.C. Cluj a dispeceratului acestui serviciu telefonic, au fost recepționate 57 de apeluri, marea majoritate a problemelor semnalate fiind deja soluționate. În același timp, trei dintre aceste cazuri, din care două legate de cerșetorie și unul referitor la violență în școală, sunt în curs de a fi soluționate de către specialiștii Direcției. Cele mai multe apeluri, respectiv 83,4% dintre acestea, au provenit de la persoane adulte, restul de la minori și profesioniști din domeniul social.

În ceea ce privește problemele soluționate, cele mai multe au vizat abuzul sexual, respectiv cel emoțional. Totodată, au existat apeluri care au semnalat nevoia acordării de consiliere psihologică, precum și două apeluri care au impus intervenția echipei mobile pentru verificarea, la fața locului, a stării de fapt sesizate.

Având în vedere noutatea acestui număr telefonic unic la nivel național, au existat și o serie de apeluri care nu au făcut obiectul de activitate al Tel Verde 119, respectiv apeluri efectuate în mod eronat și datorate, în special, curiozității legate de modul în care funcționează serviciul.      

Reamintim faptul că, prin apelarea numărului 119, disponibil în toate rețelele publice de comunicații din România, pot fi raportate, în regim non-stop, toate cazurile de abuz, exploatare, neglijare și forme de violență asupra copiilor, inclusiv bullying, respectiv toate situațiile care nu necesită intervenția imediată a autorităților specializate din cadrul Serviciului de Urgență 112.