//Se încarcă un ”tun” de 1 milion de euro la una dintre cele mai mari afaceri din Sibiu

Se încarcă un ”tun” de 1 milion de euro la una dintre cele mai mari afaceri din Sibiu

Tribunalul Sibiu a dispus intrarea în insolvență a companiei Construcții SA Sibiu, una dintre cele mai mari afaceri imobiliare din zonă. Judecătorul care se va ocupa de dosar este Adina Mihaela Lucuța. Interesant la acest proces este faptul că directorul general al Construcții Sibiu, Adrian Homan, administrează firma TECHNIC TECHNOSTRADE SRL care susţine că are de încasat 5,15 milioane lei + penalităţi) de la Construcții Sibiu, firma la care este director general!

Construcții Sibiu a cerut să intre în insolvență iar de procedură să se ocupe societatea CITR Filiala Cluj SPRL, fosta Casă de Insolvență Transilvania.

”In motivarea cererii arată că debitoarea CONSTRUCȚII SA se confruntă cu o situație economică dificilă, motiv pentru care conducerea societății a ajuns la concluzia că se impune o reorganizare a societății în urma căreia să fie achitate datoriile restante ale debitoarei conform unui program de piată a creanțelor și de asemenea, restructurarea operațională și financiară a societății însoțită de lichidarea unor bunuri din patrimoniu, conform unui plan de reorganizare(…). Datoriile totale ale societății se ridică, la data ultimei balanțe de verificare, la suma totală de 57.286.709,08 lei. Majoritatea datoriilor sunt pe termen scurt (47.604.552 lei). De asemenea, societatea are datorii pe termen mediu și lung în cuantum de 9.682.156,71 lei, reprezentând credite și leasinguri. Datoriile pe termen scurt se structurează astfel: ponderea cea mai mare a datoriilor este reprezentată de creditele bancare restante de 19.371.399,58 lei, către furnizori-suma 11.103.161,76 lei și bugetul statului. Starea de insolventă iminentă a societății a fost generată de: majorarea prețurilor materialelor de construcții, materiilor prime, combustibililor ,serviciilor costurilor operării utilajelor, ș.a.m.d. Efectele generate de pandemia Covid19;dificultățile financiare întâmpinate de furnizorii societătii; rezilierea unor contracte care erau păguboase pentru societate.

La data de 16.11.2021 s-a înregistrat pe rolul Tribunalului Sibiu în dosar 2904/85/2021 cererea formulată de creditorul TECHNIC TECHNOSTRADE SRL prin care s-a solicitat deschiderea procedurii generale de insolvență a debitoarei CONSTRUCȚII S.A J32/139/1991, CUI 799324 pentru recuperarea creanței de 5.149.651,57 lei, la care se vor calcula penalități de întârziere conform contractelor încheiate de părți. S-a solicitat și de către această creditoare desemnarea administratorul judiciar a CITR Filiala Cluj SPRL”, 

se arată în sentința judecătorului.
Adrian Homan

Anul trecut, mai multe contracte derulate în Brașov de construcții SA Sibiu au fost reziliate. În același timp, conducerea firmei de construcții susține, însă, că ei sunt cei care au cerut rezilierea contractului. Și că, din punctul lor de vedere, proiectul este prost gestionat.

 ”Deși autoritatea contractantă a notificat în repetate rânduri antreprenorul cu privire la îndeplinirea defectuoasă a contractului, acesta nu și-a respectat obligațiile la termenele și în condițiile stipulate în contract, motiv pentru care Județul Brașov a transmis antreprenorului notificarea de reziliere a contractului în 7 octombrie 2020. În urma efectelor acestei notificări de reziliere, Acordul Contractual nr. 1/85/04.01.2019 a fost reziliat începând cu data de 23 octombrie 2020, din cauza neîndeplinirii acestuia”, se arată într-un anunț publicat pe pagina de Facebook a Aeroportului internațional Brașov.

După reziliere, susțin brașovenii, a fost realizată și o expertiză tehnică, din care rezultă că cei de la Construcții SA au ”întârziat în mod nejustificat execuția lucrărilor, beneficiarul fiind îndreptățit la rezilierea contractului”. ”SC Construcții SA Sibiu nu și-a îndeplinit obligațiile contractuale, astfel încât la data de terminare a lucrărilor preconizată conform contractului, antreprenorul a executat doar 11,7% din contract. Județul Brașov a făcut demersurile de preluare a amplasamentului, dar în urma repetatelor tergiversări cauzate de antreprenor, reintrarea în posesia amplasamentului s-a realizat abia în luna ianuarie 2021”, mai anunță sursa citată.

Adrian Homan, directorul general al Construcții SA, spune că lucrurile sunt eronat prezentate de către autoritățile brașovene. ”Noi am reziliat contractul, deoarece au fost interesați doar de o campanie electorală a anului 2020. Proiectul Aeroportului Brașov este paralizat total, nu mai lucrează mai nimeni în ziua de azi, doar câțiva muncitori de la Bog`Art (firma angajată să ridice terminalul – n.r.). Ei și-au făcut campanie electorală și când să continuăm lucrările, nu au mai prelungit contractul. Contractul acesta expira în noiembrie, nu era normal să îl prelungească dacă voiau să termine lucrarea?”, spune Adrian Homan, pentru Turnul Sfatului.

Directorul general al Construcții SA contestă și procentul de realizare a contractului, comunicat de autoritățile brașovene. ”Nu este adevărat, vă pot trimite fotografii pentru a vedea stadiul șantierului în care nu s-a mai vrut prelungirea contractului”. Adrian Homan spune că, din punctul lui de vedere, o mare problemă în derularea contractului a fost faptul că autoritățile brașovene nu au personal specializat în construirea de aeroporturi. ”Eu lucrez de 27 de ani în domeniul construcțiilor. Iar când construiești ceva special, îți trebuie oameni cu experiență în acel domeniu. Când faci un baraj nu poți pune un inginer de drumuri să îți avizeze barajul. Asta se întâmplă în cazul aeroportului, unde autoritățile lucrează cu o serie de consilieri care nu știu ce înseamnă ridicarea unui aeroport. Nu aveam cu cine să discutăm problemele specifice, nu există personal calificat. Au tratat acest proiect ca și cum ai ridica o casă”, spune Adrian Homan.