//Erori de documentație în licitația autostrăzii Comarnic – Brașov

Erori de documentație în licitația autostrăzii Comarnic – Brașov

Potrivit reprezentanților Asociației Pro Infrastructura, licitația pentru proiectarea Autostrăzii Ploiești – Comarnic – Brașov nu va fi câștigată de o companie profesionistă din cauza neregulilor flagrante din caietul de sarcini.

”La licitaţia pentru pregătirea Autostrăzii Ploieşti-Comarnic-Braşov proiectanţii serioşi au stat deoparte, fiind depusă o singură ofertă. Principalele cauze: contractul complet debalansat, numeroasele erori şi neconcordanţe din documentaţie, valoarea estimată foarte mică sau modalitatea de plată doar la finalul serviciilor prestate.

Pentru o pregătire temeinică în special pentru o autostradă montană, cele mai bune practici vorbesc despre procente de 3-5%. În plus, Compania de Drumuri a omis să includă formularele financiare pentru studiile geotehnice la tunele, nefiind clar dacă aceste sume consistente au fost incluse sau nu în valoarea estimată”, arată reprezentanții asociației Pro Infrastructura.

De asemenea, potrivit asociaţiei, prevederile contractuale sunt extrem de avantajoase pentru CNAIR şi dezavantajoase pentru ofertanţi. „Compania de drumuri va putea solicita studii suplimentare la discreţie, va putea opri în orice moment plăţile în funcţie de finanţarea de la bugetul de stat, va putea modifica, suspenda şi rezilia contractul după bunul plac, în timp ce proiectantul nu va avea parte de aceleaşi pârghii contractuale în cazul în care CNAIR nu îşi face treaba, neavând posilibilitatea de a solicita daune financiare”, arată reprezentanţii API.

Autoritățile încearcă pentru a 4-a patra oară să construiască autostrada Comarnic-Brașov. De data aceasta, cu o companie chinezească și una turcească, în parteneriat public-privat.

Guvernul promite că șoseaua de viteză va fi gata în 4 ani, dar nu a semnat până acum contractul. „Este o glumă proastă”, spun ONG-urile care monitorizează contractele pentru infrastructura învechită din România.