La scurt timp după ce ministrul Muncii Raluca Turcan a purtat o serie de discuții cu Asociaţia Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) şi cu reprezentanţii Confederaţiei Patronale Concordia Uzina Dacia, fabrica din Mioveni și-a înschis activitatea
Oficial, motivul este cauzat de criza de semiconductori la nivel global, situaţie care afectează 50%-60% din activitatea de producţie şi aproximativ 8.000 de lucrători din cadrul fabricii Dacia de la Mioveni.
În cursul acestei zile, Ministerul Muncii va trimite la Parlament amendamentele pe care le-am formulat în acest sens, cu rolul de a flexibiliza măsura referitoare la reducerea timpului de muncă. Mai exact este vorba despre programul de lucru care va putea fi modificat ori de câte ori situaţia o impune, dar angajatorul va fi obligat să justifice de fiecare dată această schimbare. În plus, comunicarea către salariat se va face cu cel puţin 24 de ore anterior aplicării efective a măsurii, faţă de 5 zile în mod obişnuit, dacă intervine o modificare a programului cauzată de o creştere a activităţii sau dacă se impune înlocuirea unui salariat aflat în imposibilitatea de a presta activitate conform programului de lucru”, declară Raluca Turcan.
Ea mai spune că va solicita dezbaterea proiectului de lege în procedură de urgenţă, pentru a veni astfel în sprijinul companiilor care se confruntă cu situaţii dificile.
Direcţia Comunicare Groupe Renault România a comunicat următoarele:
„În cursul lunii februarie, Grupul Renault va adapta producţia industrială pe fondul penuriei de componente electronice provenite de la anumiţi furnizori. Astfel, activitatea de la Uzina Vehicule va fi întreruptă în zilele de 5, 8 şi 12 februarie, iar La Uzina Mecanica şi Şasiuri, parţial, în data de 8 februarie. Echipele Grupului, Supply Chain şi Achiziţii sunt mobilizate pentru a gestiona impactul generat de această criză mondială care afectează mare parte din sectorul auto.”